ONNI lastenhoito

Yksityisen lastenhoitopalvelun sopimusehdot

 

Sopijaosapuolet

Onni / Med Group Oy (jäljempänä ”Yritys”) tuottaa lastenhoitopalveluita. Tilaajana toimii kotitalous (jäljempänä ”Asiakas”).

 

Sopimuskohde

Sopimuksen kohteena on Yrityksen Asiakkaan kotiin tuottamat lastenhoitopalvelut, joiden laatu sekä määrä suunnitellaan ja sovitaan yhdessä Asiakkaan kanssa ja määritellään tarkemmin palvelusopimuksessa tai sen yhteydessä tehtävässä palvelukartoituksessa.  

Laskutettava minimiaika on lastenhoidossa kolme (3) tuntia. Käyntiaika pyöristetään seuraavaan lähimpään 15 minuuttiin.

 

Sopimuksen kestoaika

Sopimus on voimassa joko kertaluontoisesti tai jatkuvana sopimuksena palvelusopimuksessa määritetyllä tavalla toteutettuna. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa voimassa oleva palvelusopimus irtisanomisajan puitteissa. Jatkuva sopimus voidaan sopia toistaiseksi voimassa olevaksi, jolloin irtisanomisaika on molemmin puolin yksi (1) kuukausi.

 

Kustannukset ja laskutus

Asiakas vastaa palvelusopimuksessa sovituista kustannuksista ja tilauksista. Laskutamme kerran kuukaudessa jälkikäteen. Kertaluontoiset työt voidaan laskuttaa heti työsuorituksen jälkeen. Yritys pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, mutta on velvollinen tiedottamaan hinnanmuutoksista vähintään kuukautta ennen uuden hinnan voimaanastumista. Paperilaskutettaville palvelumaksu on 5,00 euroa. Huomautusmaksu maksamattomasta laskusta on 5,00 € (alv 0 %). Laskujen maksuehto on 14 vuorokautta. Hinnat ovat voimassa valtakunnallisesti.

 

Mahdolliset lisät

Palvelusopimuksessa mainittuun tuntihintaan lisätään alla olevan prosentuaaliset lisät, mikäli työ tehdään alla mainittuina ajankohtina.

  • Iltalisä arkisin klo 18-21 15 % 
  • Yölisä arkisin klo 21-06 40 % 
  • Lauantailisä lauantaisin klo 06-18 25 % 
  • Lauantailisä lauantai-ilta klo 18-20 40 % 
  • Lauantailisä lauantai-ilta klo 20-24 115 % 
  • Sunnuntailisä ja pyhät klo 00-18 100 % 
  • Sunnuntailisä su- ja pyhäilta klo 18-24 115 %

Veloitamme Verohallinnon mukaiset kilometrikorvaukset 0,59 €/km + kulloinenkin ALV% pääkaupunkiseudulla 20 km ja muualla Suomessa 10 km ylittävältä osuudelta lähimmältä toimistoltamme asiakaskotiin ja takaisin toimistollemme.

 

Palvelun tilaus

Asiakkaan on hyvä tilata tarvitsemansa palvelu hyvissä ajoin ennen palvelutarvetta. Säännölliset käynnit sovitaan erikseen ja niistä Asiakkaan ei tarvitse tehdä erillistä tilausta. Peruutusehdot koskevat myös säännöllisiä käyntejä.

Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että Yrityksen työntekijöillä on pääsy sovittuina ajankohtina suorittamaan palvelusopimuksessa kuvattuja tehtäviä.

 

Keskeytys ja peruutus

Mikäli Asiakkaasta riippumaton ylivoimainen este aiheuttaa tilatun palvelun muuttumisen tarpeettomaksi, Asiakas voi keskeyttää palvelusopimuksen ilmoittamalla tästä Yrityksen henkilökunnalle puhelimitse, sähköpostitse tai postitse. Asiakkaan tulee tällöin korvata Yritykselle siihen asti aiheutuneet kulut.

Palvelun muutokset, keskeytykset ja peruutukset tulee tehdä viimeistään kolme (3) arkipäivää ennen suunniteltua käyntiä. Alle kolmen (3) arkipäivän sisällä tehdyistä peruutuksista laskutamme sopimuksen mukaisesti.

Mikäli työntekijä sairastuu tai on lomalla, pyrimme ilmoittamaan tästä mahdollisimman nopeasti asiakkaalle. Tällöin ilmoitamme myös, miten järjestämme mahdollisen korvaavan käynnin. Force Majeure (ylivoimainen este tai tapahtuma) voi estää palvelun tuottamisen asiakkaalle (esimerkiksi luonnonmullistus, rajuilma, lakko tai pandemia).

 

Salassapitovelvollisuus

Kaikki Yrityksen työntekijät ovat sitoutuneet vaitiolovelvollisuuteen Asiakkaan ja Yrityksen asioista.

 

Vakuutus ja reklamaatiot

Takaamme palveluidemme korkean laadun. Mikäli Asiakas on tyytymätön palvelun suoritukseen tai sen laatuun, tulee mahdollinen reklamaatio tehdä seitsemän (7) päivän kuluessa siitä, kun palvelu on suoritettu. Reklamaatiot lähetetään ensisijaisesti alueen palveluista vastaavalle esimiehelle, tai toissijaisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@onnion.fi. Reklamaatio voidaan antaa myös puhelimitse tai kirjeitse.

Yritys on vakuuttanut palvelunsa, toimintansa sekä työntekijänsä vastuuvakuutuksella sekä terveydenhuollon palvelunsa potilasvahinkovakuutuksella. Vastuuvakuutus korvaa ehtojensa mukaisesti erilaisia vakavampia vahinkoja, kuten mahdolliset henkilövahingot. Työntekijän haltuun annettu omaisuus ei kuulu vakuutuksen korvauspiiriin. Yritys ei korvaa sellaisia omaisuusvahinkoja, jotka ovat tapahtuneet työntekijän ohjeiden mukaisessa työssä tai tavanomaisissa työtehtävissä, tai johtuneet käyttö- tai kulutusesineen tavanomaisesta käytöstä tai kulumisesta. Yritys ei vastaa ylivoimaisesta esteestä, tai siihen rinnastettavasta syystä aiheutuneista vahingoista. 

Mikäli työssä sattuu tapaturma tai joku muu vahinko, Asiakkaan kuuluu ilmoittaa siitä välittömästi palvelusta vastaavalle Yrityksen työntekijälle. Mikäli omaisuusvahingosta haetaan korvausta, korvaushakemus tulee toimittaa kirjallisesti esihenkilölle seitsemän (7) päivän kuluessa vahingon sattumisesta. Korvauspäätös tehdään palvelupäällikön toimesta kirjallisesti 1–4 viikon kuluttua korvaushakemuksen saapumisesta. Vakavammat vahingot ja mahdolliset henkilövahingot ilmoitetaan välittömästi palvelusta vastaavalle Yrityksen työntekijälle, vakuutusyhtiöön ilmoittamista varten, ja vakuutusyhtiö tekee korvauspäätöksen käytäntöjensä ja aikataulujensa mukaisesti.

 

Voimassaolo

Tämä sopimus on voimassa sen allekirjoituksesta lukien. Mikäli toinen sopijapuoli jättää sopimusehdot olennaisesti täyttämättä tai toimii tavalla, joka voidaan selvästi tulkita toista sopijapuolta loukkaavaksi, on loukatulla sopijapuolella oikeus kirjallisesti purkaa sopimus päättymään välittömästi.

 

Erimielisyydet

Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensi sijassa ratkaisemaan sopijapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli tämä ei johda sopijapuolia tyydyttävään lopputulokseen, ratkaistaan erimielisyydet asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa. 

 

Hinnasto

Tutustu Onni lastenhoidon hinnastoon ›

  

Nämä sopimusehdot on päivitetty 23.1.2025.