Asiakas- ja potilasturvallisuus
Toiminta on laadukasta, kun oikea palvelu toteutetaan asianmukaisella tavalla ja oikeaan aikaan - turvallisesti kohdaten palvelun käyttäjän. Onnissa laatu syntyy arjessa - tekojen kautta - onnilaisten toteuttamana.
Onnissa uskomme jatkuvaan parantamiseen ja tästä syystä palveluidemme laatua ja niiden toteutumista seurataan ja kehitetään systemaattisesti palautetoimintamallin kautta. Palautetta saamme mm. asiakkailtamme, työntekijöiltämme ja tilaaja-asiakkailtamme.
Palvelumme laadusta kertoo lisäksi meille myönnetty konserninlaajuinen ISO9001-laatusertifikaatti. ISO 9001 laatujärjestelmän sertifikaatti on osoitus Onnin tavasta toimia asiakaslähtöisesti ja järjestelmällisesti laadun kehittämisessä huomioiden koko Onnin työyhteisön.
Yhdessä olemme Onni!
Omavalvonnan kautta Onni kehittää ja seuraa palvelujen laatua toimintayksiköiden päivittäisessä asiakastyössä. Omavalvonta perustuu yksiköissä toteutettavaan riskienhallintaan, jossa palveluprosesseja arvioidaan laadun ja asiakasturvallisuuden näkökulmasta. Tarkoituksena on ennaltaehkäistä riskien toteutuminen ja reagoida havaittuihin kriittisiin työvaiheisiin tai kehittämistä vaativiin asioihin suunnitelmallisesti ja nopeasti.
Vaasan kotihoito sosiaalipalvelun omavalvontasuunnitelma 2024
Vaasa home care sosial service self-monitoring plan in English 2024
Vasa hemtjänst socialtjänst egenkontrollplan på Svenska 2024
Seinäjoen kotihoito sosiaalipalvelun omavalvontasuunnitelma 2024
Kokkolan kotihoito sosiaalipalvelun omavalvontasuunnitelma 2024
Ylivieskan kotihoito sosiaalipalvelujen omavalvontasuunnitelma 2024
Kokkola lapsiperhepalvelujen sosiaalipalvelujen omavalontasuunnitelma
Asiakas- ja potilasturvallisuus näkyy toimintamme suunnitelmallisuudessa sekä ammattitaitoisen henkilöstön halussa tehdä vaikuttavaa ja turvallista työtä. Asiakas- ja potilasturvallisuusajattelu linkittyy työn laatuun ja turvallisuuteen, palveluiden toimintavarmuuteen sekä vaikuttavuuteen.
Omavalvonnan kautta Onni kehittää ja seuraa palvelujen laatua toimintayksiköiden päivittäisessä asiakastyössä. Omavalvonta perustuu yksiköissä toteutettavaan riskienhallintaan, jossa palveluprosesseja arvioidaan laadun ja asiakasturvallisuuden näkökulmasta. Tarkoituksena on ennaltaehkäistä riskien toteutuminen ja reagoida havaittuihin kriittisiin työvaiheisiin tai kehittämistä vaativiin asioihin suunnitelmallisesti ja nopeasti.
Yksikkökohtaiset omavalvontasuunnitelmat ovat julkisesti nähtävillä myös Onnin toimipisteillä.