Liedon, Salon ja Maskun sekä kotimaisen ONNIn onnistunut rokoteyhteistyö

Julkaisuvapaa 14.2.2022 kello 12.00

ONNI on toiminut Liedon, Salon ja Maskun kuntien tukena kuntien halutessa rokottaa väestöään nopealla tahdilla. ONNI on tarjonnut ensihoitajia, lähihoitajia sekä sairaanhoitajia koronarokotus- sekä testaustehtäviin tukemaan kuntien omaa toimintaa. ONNIn henkilöstöä on työskennellyt myös vastaanotto-, kirjaus- ja rokotusten jälkitarkkailutehtävissä.

Työtä on tehty tiiviissä yhteistyössä kuntien oman henkilökunnan kanssa. Maskussa ONNIn henkilökunta pisti ensimmäiset rokotteensa kolmantena päivänä yhteistyöneuvottelun käynnistymisestä. Liedon kunnan ja ONNIn yhteistyö käynnistettiin vastaavasti viiden päivän kuluessa.

ONNIn operatiivinen päällikkö Akseli Peltola kommentoi yhteistyötä ja ripeää toimintaa:

“Kuntien kanssa asioista sopiminen on ollut erittäin helppoa. Käytännön asioissa nopean aikataulun perehdytystä työntekijöille on järjestetty oman yrityksemme puolesta, mutta suuressa roolissa ovat olleet kuntien omat työntekijät, jotka vastaavaa työtä ovat tehneet nyt rokottamisten alusta asti. Käyttöjärjestelmien ja rokotuspisteiden omien käytäntöjen perehdyttäminen on sujunut hienosti ja tästä kuuluu suuri kiitos kuntien omille työntekijöille, jotka mahdollistavat meidän henkilöstömme apuun tulemisen ja jakoivat omaa ammattitaitoaan perehdytyksen merkeissä aina tarvittaessa.”

ONNI on käyttänyt tehtäviin nykyistä henkilöstöään ja rekrytoinut tarvittaessa joukkoon uusia ammattilaisia. Parhaimpina päivinä ONNIn henkilöstöä on ollut kunnissa rokotustehtävissä yli kaksikymmentä. Näin on voitu avata yhä useampia rokotusaikoja kuntalaisten saataville. Yhteistyön avulla Liedossa ja Salossa rikottiin jopa päiväkohtaisia rokotusennätyksiä. ONNIn ja kuntien yhteistyönä voitiin myös järjestää pop-up rokotuspisteitä, jotka tarjosivat kuntalaisille vaivattoman tavan ottaa rokote.

Lisätietoja:

Operatiivinen päällikkö Akseli Peltola, 044 773 5849, akseli.peltola@medgroup.fi

ONNI on kotimainen, vuonna 2007 perustettu sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Päätoimialamme ovat hoiva- ja siivouspalvelut, ensihoito sekä hammaslääkäri- ja lääkäripalvelut julkiselle terveydenhuollolle. Työllistämme noin 6000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista liikevaihtomme lähestyessä 90 miljoonaa euroa. Missiomme on toimia suomalaisten tukena arjessa ja elämän käänteissä. ONNI on Med Group Oy:n markkinointinimi. Yhtiön omistaa suomalainen Tradeka-Yhtiöt Oy.

Siirry takaisin kaikkiin tiedotteisiin ›