ONNIn vastuullisuuden lukupaketti on täällä – vastuullisuusraportti 2022 on julkaistu!

Julkaisuvapaa 28.2.2023 klo 9.00

Kotimainen sosiaali- ja terveysalan yritys ONNI on julkaissut vuoden 2022 vastuullisuusraportin. Raportti kertoo, millä tavoin vastuullisuus toteutuu ONNIn ja onnilaisten arjessa.

ONNI tunnetaan palveluistaan, joiden tavoitteena on mahdollistaa asiakkaiden omannäköinen arki. ONNI palvelee suomalaisia mm. kotisiivouksen, lastenhoidon, kotihoidon sekä henkilökohtaisen avun saralla. ONNI akuutti on yksi Suomen suurimpia yksityisiä ensihoidon ja potilassiirtokuljetusten tuottajia. ONNI toimii kuntien henkilöstökumppanina jo vuodesta 2009 tarjoten sairaanhoitopiireille lääkäreitä, suun terveydenhuollon ammattilaisia sekä hoitajia.

ONNI työllistää valtakunnallisesti 6500 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista. Yrityksen omistaa suomalainen Tradeka-Yhtiöt Oy ja yrityksen liikevaihto oli vuonna 2022 yli 90 miljoonaa euroa.

Raportti esittelee kattavasti ONNIn toimintaa, ajankohtaisia vastuullisuusprojekteja sekä koulutus-, johtamis- ja kehittämistyötä vuoden 2022 aikana. Raportista käy ilmi, millä tavoin ONNI pitää huolta henkilöstöstään, asiakkaistaan ja ympäristöstä vastuullisuustekojen ja tavoitteiden avulla. Raportin yhteydessä avataan myös ONNIn verojalanjälkeä.

ONNIn sitoumus yritysvastuuseen perustuu YK:n Global Compact -aloitteeseen ja kestävän kehityksen tavoitteisiin. Edistymisestä raportoidaan vuosittain. Kyseessä on ONNIn neljäs vastuullisuusraportti.

ONNIn toimitusjohtaja Kaisa Tarkkanen kertoo: "Kuluneeseen vuoteen kuuluu pitkäaikainen valmistautumisemme sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen (ns. sote-uudistus), joka astui voimaan 1.1.2023. Olemme työskennelleet tiiviisti asiakkaidemme kanssa mahdollistaaksemme sujuvan siirtymisen ja palveluiden mutkattoman jatkumisen.

On aika kääntää katse vuoteen 2023. Jatkamme vakaasti työtämme vastuullisen yritystoiminnan takaamiseksi. Sitoumuksemme YK:n Global Compactiin jatkuu ja ohjaa meitä noudattamaan siihen sisältyviä ihmisoikeuksiin, työvoimaan, ympäristöön ja korruptionvastaisuuteen liittyviä periaatteita. Näiden periaatteiden viitoittamalla polulla etenemme kohti tavoitettamme olla sosiaali- ja terveysalan vastuullisin toimija. Vastuullisuus on meille onnilaisille tekoja, lämpimiä kohtaamisia ja hyvän arjen mahdollistamista. Vastuullisesti toimien kehitämme välittävää työyhteisöä ja pidämme huolta onnilaisista. Ennen kaikkea vastuullisuus on arvojemme mukaista toimintaa vuoden jokaisena päivänä."

Tutustu vuoden 2022 vastuullisuusraporttiin ›

ONNI on kotimainen, vuonna 2007 perustettu sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Päätoimialamme ovat hoiva- ja siivouspalvelut, ensihoito sekä hammaslääkäri- ja lääkäripalvelut julkiselle terveydenhuollolle. Työllistämme noin 6500 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.  Liikevaihtomme on yli 90 miljoonaa euroa. Missiomme on toimia suomalaisten tukena arjessa ja elämän käänteissä. ONNI on Med Group Oy:n markkinointinimi. Yhtiön omistaa suomalainen Tradeka-Yhtiöt Oy.

Siirry takaisin kaikkiin tiedotteisiin ›