Mikäli asiakas haluaa muuttaa tai peruuttaa sovitun palveluajan, on hänen tehtävä se viimeistään kolme (3) päivää aikaisemmin kyseisen palvelun asiakaspalveluun. Mikäli asiakas peruuttaa sovittuun palveluajan myöhemmin, kuin kolme (3) päivää ennen, veloittaa Onni palvelun täyden hinnan. Ylivoimaisen esteen sattuessa on Onnilla oikeus perua palvelu.
Takaamme palveluidemme korkean laadun. Onnilla on vastuu suorittaa sovittu palvelu palvelusopimuksen mukaisesti.
Mikäli asiakas on tyytymätön palvelun suoritukseen tai sen laatuun, tulee mahdollinen palaute tehdä kahden (2) päivän kuluessa siitä, kun palvelu on suoritettu. Mielellään kuulemme myös hyvästä ja onnistuneesta asiakaspalvelusta.
Tuki- ja avustajapalveluiden palaute lähetetään osoitteeseen avustajapalvelut@onnion.fi, kotihoidon palaute lähetetään osoitteeseen kotihoito@onnion.fi ja lapsiperheiden kotipalvelun palaute lähetetään osoitteeseen ammatilliset.lapsiperhepalvelut@onnion.fi, joista palaute ohjataan alueen esihenkilölle. Palaute voidaan antaa myös puhelimitse alueen tiimiesihenkilölle.
Yritys on vakuuttanut palvelunsa, toimintansa sekä työntekijänsä vastuuvakuutuksella. Yritys ei korvaa sellaisia omaisuusvahinkoja, jotka ovat tapahtuneet työntekijän ohjeiden mukaisessa työssä tai tavanomaisissa työtehtävissä, tai johtuneet käyttö- tai kulutusesineen tavanomaisesta käytöstä tai kulumisesta. Yritys ei vastaa ylivoimaisesta esteestä, tai siihen rinnastettavasta syystä aiheutuneista vahingoista. Mikäli työssä sattuu vahinko, asiakkaan kuuluu ilmoittaa siitä välittömästi alueen tiimiesihenkilölle. Vahinkotapaukset käsitellään mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kuukauden kuluessa. Vakuutusyhtiön kautta tapahtuvat korvausvaatimukset menevät vakuutusyhtiöiden käytäntöjen ja aikataulujen mukaisesti.
Mikäli asiakas luovuttaa Onnille avaimet, tehdään siitä kirjallinen sopimus. Jos asiakkaalla on hälytysjärjestelmä, on hän velvollinen ilmoittamaan sen koodin ja ohjeet siitä, miten hälyttimen saa pois päältä työn tekemisenajaksi. Mikäli koodia ja ohjeita ei ilmoiteta, Onni ei ole velvollinen korvaamaan mahdollisesta hälytyksestä aiheutuneita kustannuksia. Mikäli asiakas ei luovuta avainta on hän velvollinen huolehtimaan Onnin työntekijöiden sisäänpääsyn sovittuna ajankohtana.
Palvelukuvauksessa sovittu tuntihinta on voimassa arkisin 06.00 – 18.00. Palvelun minimilaskutus on kaksi (2) tuntia, joka kattaa palvelusisällössa kuvatut toimet sekä matkakulut 1h.
Kaikki Onnin työntekijät ovat sitoutuneet vaitiolovelvollisuuteen asiakkaan asioista.
Erimielisyydet ja riita-asiat pyritään sopimaan sopimusosapuolten välillä. Erimielisyydet pyritään ensisijassa ratkaisemaan sopimusosapuolten välillä. Jos erimielisyyksiä ei voida ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Nämä sopimusehdot on päivitetty 23.05.2025