Olet tässä: ONNI blogi / Asiakkaiden kokemuksia ja tuloksia Onni tuki- ja avustajapalveluista 2025

Asiakkaiden kokemuksia ja tuloksia Onni tuki- ja avustajapalveluista 2025

Avustajan tyytyväisyys-1200x628-1

Vuoden 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset kertovat, että olemme vahvistaneet asiakkaidemme arkea oikeaan suuntaan. Kokonaistyytyväisyys sai arvosanan 7,5/10, mikä heijastaa palvelun laatua, kohtaamisen lämpöä ja luottamusta siihen, että arki sujuu. Tämän kehityksen ytimessä ovat asiakkaidemme kokemukset kiireettömyydestä, vastuullisuudesta ja siitä, että palvelu mahdollistaa omannäköisen elämän.

Tulosten perusteella asiakkaamme kokevat saavansa palvelua sujuvasti ja selkeästi: palvelu kotimaisella kielellä sai erinomaisen arvosanan 3,8/4. Kohtaamisen laatu näkyy myös ystävällisyydessä (3,7/4) ja turvallisuuden tunteessa: “Olen hyvissä käsissä” -väite arvioitiin 3,5/4. Avustajien ystävällisyys nousi esiin myös avoimissa vastauksissa:

"Työntekijät ovat erinomaisia ja ystävällisiä ja tekevät kaikkensa."

"Henkilökohtaisen avustajani kanssa jokainen kohtaaminen on erinomaisen hyvää. Antaa energiaa ja elämäniloa myönteisellä asenteellaan. Aina iloinen ja ystävällinen, avulias ja kuunteleva."

Nämä tulokset kertovat, että arjen tärkeissä hetkissä olemme aidosti läsnä ja pidämme huolta. Palvelun koettu kiireettömyys (3,4/4) ja työntekijöiden vastuullinen toiminta (3,4/4) vahvistavat samaa viestiä: lupausten pitäminen, rauhallinen työote ja ammattitaito rakentavat luottamusta päivästä toiseen.

 

Avustajapalvelut-työntekijät-1200x628

 

Omannäköinen arki on kehitystyömme ytimessä

Samalla tiedämme, missä voimme olla vielä parempia. Arvio “Voin elää omannäköistä täyttä elämää Onnin palveluiden avulla” sai arvosanan 3,2/4. Tämä on vahva taso, mutta se kertoo myös kehityspotentiaalista. Haluamme, että palvelu taipuu entistä ketterämmin asiakkaan arkeen, ei toisinpäin. Siksi panostamme yksilölliseen suunnitteluun, joustaviin palvelupolkuihin ja arkea helpottaviin ratkaisuihin, jotka tekevät omannäköisestä elämästä totta yhä useammalle.

Keväällä 2025 toteutettu vaikuttavuuskysely syventää kuvaa. Siinä asiakkaat antoivat arviot 3,1/4 siitä, että palvelumme tukee omannäköistä elämää, ja 3,2/4 luottamuksesta siihen, että sovitut palvelut toteutuvat. Kokonaistyytyväisyys keväällä oli 7,6/10, mikä viittaa hyvään ja tasaisesti kehittyvään asiakaskokemukseen. Kun luottamus ja omannäköisyys vahvistuvat rinnakkain, vaikutus näkyy arjen sujuvuudessa: sovittujen asioiden pitävyys, läpinäkyvä viestintä ja rauhallinen työote luovat turvaa.

"Erityisen hyvä minulle oli että lomatuuraja sai jäädä vakinaiselsi avustajaksi loman jälkeen. Se oli meidän molempien toivomus - että se järjestettiin kertoo yrityksen joustavasta, hyvästä hallinnosta ja  asiakaskeskeisestä toiminnasta."

Tämän kaiken ytimessä on lupausten ja arjen tekojen johdonmukaisuus. Kehitämme edelleen toimintamalleja, joiden avulla asiakkaan tarpeet tunnistetaan varhain ja niihin vastataan kiireettömästi. Varmistamme, että kieli on ymmärrettävää ja kohtaaminen kunnioittavaa joka tilanteessa. Ja ennen kaikkea pidämme kiinni siitä, että asiakkaan oma näkemys hyvästä arjesta ohjaa palvelua, ei vain mittareissa, vaan konkreettisina tekoina jokaisella käynnillä.

 

Avustajan asiakkaan suusta -1200x628

 

Lämmin kiitos asiakkaillemme palautteesta

Arvostamme paljon saamaamme palautetta. Palaute on erittäin tärkeää ja sen perusteella pystymme parantamaan palveluitamme entisestään. 

Palautetta toiminnastamme voi antaa meille asiakaskyselyiden lisäksi milloin tahans verkkosivujen palautelomakkeella. Saamamme palautteen ohjaamme asiasta vastaavalle henkilölle ja vastaamme palautteeseen mahdollisimman pian.

 

Tutustu Onni tuki- ja avustajapalveluihin ›

Tilaa uusimmat blogit suoraan sähköpostiisi!

Haluatko tiedon blogin uusista sisällöistä?
Tilaa uusimmat blogisisällöt suoraan sähköpostiisi! Saat kerran kuukaudessa yhteenvedon uusimmista sisällöistä.