Palvelukoordinaattorit toimivat Onni avustajapalveluiden asiakaspalvelu- ja työntekijäpalvelutiimissä. Heidän työtehtäviinsä kuuluvat muun muassa:
- Työvuorojen paikkaaminen
- Asiakkaiden ja työntekijöiden yhteydenottojen hoitaminen
- Oman nimetyn vastuualueen mukaisen työn tekeminen ja sen kehittäminen
- Palautteiden kirjaaminen, käsittely ja raportointi
Palvelukoordinaattorit työskentelevät etänä tai hybridimallilla kahdessa vuorossa, klo 6.00–22.15 välisenä aikana. Vuonna 2024 työnkuvaan tuli muutos, jonka seurauksena tehtäviin lisättiin asiakaspalvelu. Lisäksi päivystysvastuu siirtyi palvelukoordinaattoreille, mikä muutti työajan kaksivuorotyöksi.
Onnin motivoitunut ja osaava tiimi sujuvan yhteistyön takana
Onni avustaja- ja tukipalveluiden asiakaspalvelu- ja työntekijälinjatiimi koostuu kymmenestä motivoituneesta, osaavasta ja työhönsä sitoutuneesta palvelukoordinaattorista sekä heidän tiimiesihenkilöistään. Jokaisella tiimin jäsenellä on selkeä käsitys omasta roolistaan ja vastuistaan. Tämä auttaa välttämään päällekkäistä työtä ja työtehtävien turhaa eteenpäin delegointia. Näin edistämme myös sujuvaa yhteistyötä ja varmistamme erinomaisen asiakaskokemuksen.
Tiimi reagoi nopeasti asiakkaiden ja työntekijöiden yhteydenottoihin, pyrkien ratkaisemaan asiat ensimmäisellä yhteydenotolla. Tiimi pyrkii myös ennakoimaan asiakkaiden tarpeita, tarjoten ratkaisuja jo ennen kuin ne muuttuvat akuutiksi ongelmaksi.
Palvelukoordinaattorit hyödyntävät tehokkaita työvälineitä ja ohjelmistoja, jotka mahdollistavat sujuvan viestinnän ja tehtävienhallinnan. Tiimin jäsenet kommunikoivat avoimesti keskenään ja jakavat tarvittaessa tietoa ja resursseja, jotta asiakkaiden ja työntekijöiden asiat hoituisivat mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti. Tämä vähentää viivästyksiä ja parantaa työn sujuvuutta.
"Olen erittäin tyytyväinen Onniin työpaikkana ja työnantajana. Olen todella kiitollinen omasta esihenkilöstäni ja hänen toiminnastaan. Myös koordinaattoreiden toiminta ja ystävällisyys ovat olleet erinomaisia, ja haluan antaa heillekin kiitosta", kertoo avustajapalveluiden työntekijä.
Palvelukoordinaattorin työpäivä on yleensä hektinen ja silloin, kun työntekijälinjan tai asiakaspalvelun puheluita ei tule, avoimia vuoroja on paikattavana. Palvelukoordinaattorien tiimiesihenkilö Johanna osallistuu hallinnollisen työn lisäksi myös palvelukoordinaattorin työhön. Johanna kuvaa omaa työnkuvaansa seuraavasti:
”Työnkuvassani ehdottomasti parhaita puolia ovat vaihtelevat työtehtävät eikä yksikään työpäivä ole samanlainen. Riittävästi haasteita ja paljon mukavia asioita pohdittavana ja pulmikkaita tilanteita ratkottavana. Paras puoli kuitenkin ehdottomasti työnkuvassani on, että saan toimia esihenkilönä ammattitaitoiselle ja Onnin arvoihin sitoutuneelle tiimilleni. Koordinaattoritiimin ammattitaito, työhön sitoutuneisuus, motivoituneisuus, tunnollisuus, ystävällisyys ja joustavuus antavat joka päivä aihetta olla erittäin ylpeä koordinaattoritiimistä”.
Muutos näkyy asiakaskokemuksessa
Myös asiakkaat ovat huomanneet tiimin tehokkuuden. "Kiitos Onnin tiimille ja koordinaattoreille siitä, että aina kun sijaista on tarvittu, te olette sen jotenkin hoitaneet. Palvelu on muutenkin 5/5", kiitti asiakas, kun vakinaisen avustajan sairastuessa hänelle löytyi sijainen.
Onnin avustaja- ja tukipalvelujen liikevaihto ja henkilöstömäärä kasvavat strategian mukaisesti vauhdikkaasti. Pyrimme varmistamaan, että jatkossakin seuraavat asiat toteutuvat:
- Laadukas asiakaspalvelu
- Työntekijöiden saama apu ja tuki työvuoromuutoksissa ja akuuteissa henkilöstöhallinnollisissa asioissa
- Tiimiesihenkilöiden saama tuki työvuoropaikkauksissa ja muussa muutoshallinnassa