Onni kotihoito vastaa asiakkaiden odotuksia! Kotihoidon osalta suositteluindeksi, kokonaistyytyväisyys sekä asiointikokemus ovat kaikki kehittyneet verrattuna viime vuoteen positiivisesti ja jokainen mittari on saanut arvosanaksi yli 7,3 (asteikko 0-10). Tämän vuoden kyselyssä vastaajamäärä on noussut hieman viime vuodesta. Kokonaistyytyväisyys on 7,8/10 ja se on kasvanut huimasti edelliseen vuoteen verrattuna.
Asiakkaat kokivat Onnin valinnassa tärkeimmiksi tekijöiksi kotimaisuuden ja ystävällisyyden. Myös luotettavuus ja saatavuus nousivat tärkeiksi syiksi. Asiakkaat odottavat kotihoidolta sitä, että työntekijät pysyvät samoina sekä luotettavia, ammattitaitoisia ja ystävällisiä työntekijöitä.
Kotihoito vastaa odotuksia asiakkaiden mukaan hyvin. Etenkin luottamus Onnia kohtaan sekä turvallisuuden tunne työntekijöiden läsnä ollessa olivat nousseet huomattavasti viime vuoden tuloksiin verrattuna.
Tulevina kehityskohtina näemme edelleen työntekijöiden ja esihenkilöiden jatkuvan perehdyttämisen ja kouluttamisen.
Nostoja Onni kotihoidon asiakastyytyväisyydestä (asteikko 1-4)
- Olemme vastanneet odotuksiisi: 3,2/4
- Yhteistyö on sujuvaa ja helppoa: 3,2/4
- Ongelma-/reklamaatiotilanteeni ratkaistiin luotettavasti ja joustavasti: 3,0/4
- Työntekijät ovat ystävällisiä: 3,7/4
- Tunnen oloni turvalliseksi Onnin työntekijän läsnä ollessa: 3,5/4
Asiakkaidemme suusta
"Aikataulut joustavia, ystävällisiä työntekijöitä ja sijaiset pääsääntöisesti löytyy."
"Hyvää on, että hoitajat pysyivät samoina. Kiireen tuntua ei koskaan tuntunut. Vanhus huomioitiin kunnioittavasti."
"Tyytyväinen hoitajiin, hoitajat asiallisia."
Lämmin kiitos asiakkaillemme palautteesta!
Mittaamme Onnin eri asiakasryhmien tyytyväisyyttä säännöllisesti asiakaskyselyillä. Asiakastutkimusten tavoitteena on selvittää Onnin asiakkaiden toiveita ja odotuksia yhteistyöstä sekä tyytyväisyyttä Onnin palveluita ja toiminnan sujuvuutta kohtaan. Onni kotihoidon vuoden 2023 kyselytutkimukset toteutettiin elo-syyskuussa.
Arvostamme saamaamme palautetta erittäin korkealle. Saamamme asiakaspalautteen perusteella olemme tunnistaneet asiakkaillemme tärkeitä kehitysalueita toiminnassamme ja keskitymme niiden parantamiseen. Seuraamme asiakaskokemuksen kehittymistä vuosittain toteutettavissa kyselyissä.
Palautetta toiminnastamme voi antaa meille asiakaskyselyiden lisäksi milloin tahansa verkkosivujen palautelomakkeella. Saamamme palautteen ohjaamme asiasta vastaavalle henkilölle ja vastaamme palautteeseen mahdollisimman pian.