Olet tässä: ONNI blogi / Onni lastenhoidon asiakaskokemus vuonna 2023

Mittaamme ONNIn eri asiakasryhmien tyytyväisyyttä säännöllisesti asiakaskyselyillä. ONNI lastenhoidon osalta kysely tehtiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Asiakastutkimusten tavoitteena on selvittää ONNIn asiakkaiden toiveita ja odotuksia yhteistyöstä sekä tyytyväisyyttä ONNIn palveluita ja toiminnan sujuvuutta kohtaan. Vuoden 2023 kyselytutkimus toteutettiin elo-syyskuussa.

 

Asiakkaat ovat tyytyväisiä ONNI lastenhoitoon

Lastenhoidon suositteluindeksi, kokonaistyytyväisyys sekä asiointikokemukset ovat kaikki todella hyvällä tasolla, kun jokainen mittari on saanut arvosanaksi yli 8,7 (asteikko 0-10). Kysely tehtiin lastenhoidon asiakkaille tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Tulokset kertovat, että palvelu on oikeinkin hyvällä tasolla. Kokonaistyytyväisyys oli saanut arvosanaksi huikean 8,7/10.

Asiakkaat kokevat ONNIn valinnassa tärkeimmiksi tekijöiksi saatavuuden, nopean palvelun aloituksen sekä joustavuuden. Myös hyvä alkukartoitus, hinta ja ystävällisyys nousivat tärkeiksi syiksi. Asiakkaat odottavat lastenhoidolta luotettavia, osaavia sekä ystävällisiä työntekijöitä ja sitä, että lastenhoitajat pysyvät samoina. 

Lastenhoitopalvelu vastaa asiakkaiden mukaan heidän odotuksiaan hyvin. Asiakkaidemme mukaan yhteistyö ONNIn kanssa on sujuvaa ja helppoa. Tutkimuksesta käy iloksemme ilmi, että asiakkaidemme mielestä lastenhoidon kaikki osa-alueet ovat yli 3,5 (asteikolla 1–4). Varsinkin työntekijöiden vastuullinen toiminta ja ystävällisyys ovat nousseet kyselyssä korkealle ja molempien arvosana on yli 3,8. 

Vaikka tulokset ovatkin hyviä, tekemistä voidaan aina parantaa. Ongelmatilanteiden ratkaisuun voisimme kiinnittää jatkossa vielä enemmän huomiota. Pyrimme parantamaan tätä kouluttamalla sekä tiimiesihenkilöitä että asiakaspalvelukeskustamme.

 

Nostoja ONNI lastenhoidon asiakastyytyväisyydestä        (asteikko 1-4)

  • Olemme vastanneet odotuksiisi: 3,7/4
  • Yhteistyö on sujuvaa ja helppoa: 3,9/4
  • Ongelma-/reklamaatiotilanteeni ratkaistiin luotettavasti ja joustavasti: 3,5/4
  • Työntekijät toimivat vastuullisesti: 3,9/4
  • Työntekijät ovat ystävällisiä: 3,8/4

 

Asiakkaidemme suusta

"Pitkäaikaissairaan lapsemme kanssa hoitajat eivät ole vaihtuneet. Olemme siitä hyvin kiitollisia. Näin vältetään ylimääräinen stressi lapselta kuin vanhemmalta."

"Minua ilahdutti se, että saamani lastenhoitajapalvelu tuotti ystävyyden perheidemme välille. Olemme erittäin tyytyväisiä, sillä perheemme lastenhoitajan kanssa ystävystyi ja koen saavani teidän kautta enemmän kuin lastenhoitopalvelua. Se, että saimme laadukasta lastenhoitopalvelua kauttanne, toi myös välillemme ystävyyden. Kiitos."

"Meillä on ihana hoitaja, jonka kanssa lapseni viihtyy. Minua ilahdutti todella paljon myös se, että ONNIlta järjestyi lastenhoitaja; monessa paikassa diabeetikkolapsen hoitaminen esitettiin ongelmana, mutta ONNIlla lähdettiin liikkeelle siitä, mihin pystytään, eikä siitä mihin ei pystytä."

"Sama hoitaja on säilynyt usealla kerralla. Hoitajat on olleet osaavia ja luotettavia."

 

Lämmin kiitos asiakkaillemme palautteesta!

Arvostamme saamaamme palautetta erittäin korkealle. Saamamme asiakaspalautteen perusteella olemme tunnistaneet asiakkaillemme tärkeitä kehitysalueita toiminnassamme ja keskitymme niiden parantamiseen. Seuraamme asiakaskokemuksen kehittymistä vuosittain toteutettavissa kyselyissä.

Palautetta toiminnastamme voi antaa meille asiakaskyselyiden lisäksi milloin tahansa verkkosivujen palautelomakkeella. Saamamme palautteen ohjaamme asiasta vastaavalle henkilölle ja vastaamme palautteeseen mahdollisimman pian.

Tilaa uusimmat blogit suoraan sähköpostiisi!

Haluatko tiedon blogin uusista sisällöistä?
Tilaa uusimmat blogisisällöt suoraan sähköpostiisi! Saat kerran kuukaudessa yhteenvedon uusimmista sisällöistä.