Olet tässä: ONNI blogi / Onni terveyden asiakastyytyväisyys korkealla tasolla

Onni terveyden asiakastyytyväisyys korkealla tasolla

Onni-terveys-laakari
Onnin asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan tilaaja-asiakkaiden tyytyväisyys on erittäin korkea. Asiakastutkimus toteutettiin syyskuussa 2018 Onnin asiakkaille yhteistyössä Innolinkin kanssa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Onnin tilaaja-asiakkaiden tyytyväisyyttä sen toimintaa ja palveluita kohtaan. Haastattelimme yhteistyön sujuvuudesta myös ylilääkäri Jaana Heinäkalliota Sastamalasta. 

Asiakkaiden odotuksiin on Onnistuttu vastaamaan – kokonaistyytyväisyyden arvosana oli 4,4

Onnin tilaaja-asiakkaiden tyytyväisyys pysyi aiemmalla korkealla tasolla. Arvosteluasteikolla 1-5, Onnin kokonaistyytyväisyyden arvosana oli 4,4. Asiakkaat ovat siis hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Merkityksellisiksi koetuissa osa-alueissa asiakkaiden arvosanat olivat myös korkeita:

  • Onnin asiakaspalvelu on osaavaa ja ammattitaitoista 4,9
  • Voin luottaa siihen, että sovitut asiat hoidetaan 4,9
  • Onni toimii vastuullisesti ongelma/reklamaatio-tilanteissa 4,9
  • Yhteistyö on sujuvaa ja helppoa 4,8
  • Henkilökunnan tavoittaa helposti 4,8

 

Tilaaja-asiakkaiden NPS-suositteluindeksi erittäin korkea

Kysyttäessä, "Kuinka todennäköisesti suosittelisit Onnin palvelua muille?", Onnin tilaaja-asiakkaista suurin osa suosittelisi Onnin palveluita muille. Suositteluindeksi oli 80 asteikolla -100 - +100.

 

"Hyviä ja taidokkaita lääkäreitä"

Ylilääkäri Jaana Heinäkallio Sastamalasta on tehnyt Onnin kanssa yhteistyötä tammikuusta 2018 ja on kumppanuuteen varsin tyytyväinen. Kumppanuuden alun harjoitusvaiheen jälkeen yhteistyö on toiminut hyvin ja sitä kehitetään yhdessä Onnin terveystiimin kanssa jatkuvasti parantaen.

”Kun yhteistyötä saa tehdä pidempään saman kumppanin kanssa, yhteistyö paranee ja hioutuu. Olisi harmittavaa, jos joutuisi tekemään töitä esimerkiksi vuoden pätkissä.”

- Ylilääkäri Jaana Heinäkallio

Päivystyksen hoitajat kertovat, että Onnin lääkärit ovat olleet taidokkaita lääkäreitä, jotka osaavat tehdä tarvittavia päivystyspäätöksiä, mikä tekee hoidosta sujuvaa. Ylilääkäri Heinäkallion tyytyväisyyttä Onnin lääkäreihin lisää kielitaidon riittävyys: kieliongelmia ei ole ollut. 

Päivystystyön luonteeseen kuuluu se, että aikaa ei juurikaan ole perehdytykseen, vaan lääkärin on oltava valmis työhön heti vuoron alkaessa. Ylilääkäri Heinäkallio iloitsee siitä, että Onnin lääkäreillä on ollut yleensä  riittävä kokemus käytettävästä potilastietojärjestelmästä tai he ovat tulleet etukäteen Pegasos-perehdytykseen ollakseen valmiita työhön.

Sastamalan päivystyksessä Onnin nuoret lääkärit toimivat kokeneemman kollegan kanssa ja saavat näin kokemusta ja oppia kokeneemmalta lääkäriltä ja oppivat siten toimimaan jatkossa myös yksin. Tästä toimintatavasta on hyötyä kaikille.

"Hyvä fiilis, kun näkee vanhoja tuttuja päivystäjiä, samoja lääkäreitä, päivystämässä. Molemmin puolin voittaa, kun tekee pidempään samassa pisteessä työtä."  

- Ylilääkäri Jaana Heinäkallio

Tilaa uusimmat blogit suoraan sähköpostiisi!

Haluatko tiedon blogin uusista sisällöistä?
Tilaa uusimmat blogisisällöt suoraan sähköpostiisi! Saat kerran kuukaudessa yhteenvedon uusimmista sisällöistä.