Vuoden 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella Onnin kotihoidon asiakkaat kokevat saavansa laadukasta ja luotettavaa palvelua. Kotihoidon kokonaistyytyväisyys sai arvosanan 8/10, mikä kertoo vahvasta luottamuksesta ja siitä, että palvelu tukee asiakkaiden arkea merkityksellisellä tavalla
Tulosten perusteella asiakkaamme kokevat saavansa palvelua sujuvasti ja selkeästi. Asiakkaat kokevat yhteistyön sujuvaksi ja helpoksi (3,5/4) sekä tuntevat olevansa Onnilla hyvissä käsissä (3,5/4). Kyselyyn vastanneet ovat tunteneet itsensä arvostetuksi ja he ovat tulleet kohdatuksi hoitotilanteessa (3,5/4).
Hoitajat saivat kiitosta kyselyssä
Erityisen paljon kiitosta saivat hoitajien iloinen asenne. Tyytyväisyyttä lisää tutut hoitajat ja heidän tuoma turvallisuuden tunne. Asiakkaiden mukaan hoitajien lämmin ja positiivinen asenne tekee kohtaamisista miellyttäviä ja antaa varmuuden siitä, että heistä välitetään. Asiakkaat kokevat työntekijämme osaaviksi ja luotettaviksi (3,3/4).
"Hoitajien asenne on lämmin ja positiivinen. Hyvin harvoin kiire näkyy päälle päin. Minut kohdataan ihmisenä, ei pelkästään asiakkaana."
"Joskus hoitajilla on aikaa ja tavanomaiset hoidot tehtyään, he kyselevät voiko tehdä jotain muuta/auttaa jossain. Jos on lähtö invataksilla he huolehtivat, että kaikki on valmista, vaatteet asian mukaiset ja hiukset siististi. Tästä tulee aina hyvä mieli."
Tulokset kertovat, että olemme arjessa aidosti läsnä ja pidämme asiakkaistamme huolta. Asiakkaat kokevat, että heidät kohdataan rauhallisesti ja heidän tarpeensa huomioidaan kokonaisuutena. Asiakkaamme arvioivat palvelumme kiireettömyyden arvosanalla 3,2/4. Asiakkaat kokevat työntekijöiden toimivan vastuullisesti (3,5/4).
Miksi asiakkaat valitsevat Onni kotihoidon?
Asiakkaamme kertovat, että erityisesti kotimaisuus, nopea palvelun aloitus sekä Onnin arvot (ystävällinen, luotettava ja joustava) vaikuttivat heidän valintaansa. Kotimaisuus on jo vuosia ollut yksi tärkeimmistä syistä valita Onni kotihoito. Onni on suomalainen yritys, joka maksaa veronsa Suomeen ja kantaa vastuuta niin asiakkaistaan kuin työntekijöistään. Onnille on myönnetty kotimaisesta palvelusta kertova Avainlippu-tunnus.
Moni kertoo päätyneensä Onniin tuttavan suosituksesta. "Mieheni oli aiemmin työssä Onnilla ja tiesi, kuinka hyvä työnantaja se on", kertoo eräs asiakas. Myös hyvä alkukartoitus sekä vastuullisuus nousevat vastauksissa syiksi valita Onni.
Lämmin kiitos asiakkaillemme palautteesta
Arvostamme paljon saamaamme palautetta. Palaute on erittäin tärkeää ja sen perusteella pystymme parantamaan palveluitamme entisestään.
Palautetta toiminnastamme voi antaa meille asiakaskyselyiden lisäksi milloin tahansa verkkosivujen palautelomakkeella. Saamamme palautteen ohjaamme asiasta vastaavalle henkilölle ja vastaamme palautteeseen mahdollisimman pian.