Olet tässä: ONNI blogi / ONNIn asiakaskokemus vuonna 2022

Mittaamme ONNIn eri asiakasryhmien tyytyväisyyttä säännöllisesti asiakaskyselyillä. Asiakastutkimusten tavoitteena on selvittää ONNIn asiakkaiden toiveita ja odotuksia yhteistyöstä sekä tyytyväisyyttä ONNIn palveluita ja toiminnan sujuvuutta kohtaan. Vuoden 2022 kyselytutkimukset toteutettiin pääosin elo-syyskuussa.


ONNIn arvot, joustavuus, luotettavuus ja ystävällisyys, on otettu huomioon kyselyn toteutuksessa. Asiakkaiden vastauksien mukaan arvot toteutuvat pääsääntöisesti hyvin. Joustavuus on sellainen arvo, jonka toteutumisessa on kuitenkin parannettavaa kaikkien ONNIn palveluiden osalta. Vastuullisuus on asiakkaiden vastausten perusteella hyvällä tasolla työntekijöidemme tekemisessä. Jatkamme hyvää työtä sen saralla!

 

ONNI avustajapalvelut

ONNIn avustajapalveluiden osalta suositteluindeksi, kokonaistyytyväisyys ja asiointikokemukset ovat parantuneet aiempaan verrattuna. Kokonaisuustyytyväisyys on 7,1/10, joten jatkamme yhä palveluidemme kehittämistä asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Asiakkaamme kokivat ONNIn valinnassa tärkeimmiksi tekijöiksi saatavuuden, kotimaisuuden, luotettavuuden ja ystävällisyyden. Asiakkaamme odottavat ONNIn avustajapalveluilta, että työntekijät pysyvät samoina, ovat luotettavia, ammattitaitoisia ja ystävällisiä, sekä tietenkin hyvää hoitosuhdetta.

Odotuksiin vastattiin asiakkaiden mukaan hyvin. Asiakkaidemme mukaan ONNIlta saa kiireetöntä palvelua. He kokevat turvallisuuden tunnetta työntekijöidemme seurassa ja työntekijämme koetaan ystävällisiksi, luotettaviksi ja vastuullisiksi. Erityisesti oman vastuuhenkilön tavoittaminen oli parantunut edellisvuoteen verrattuna. Esihenkilötyön kehittämiseen panostettiin vuoden 2022 aikana käynnistämällä uusia esihenkilötyön kehittämisohjelmia sekä koko ONNIn yhteisellä esihenkilöpäivällä, jonka teemaksi valikoitui suunnitellusti vuorovaikutuksen ja tunneilmaston johtaminen. Esihenkilötyön kehittyminen positiiviseen suuntaan heijastuu henkilöstökokemukseen ja näkyy näin myös asiakaskokemuksemme positiivisessa kehityksessä.

Parannettavaa on ongelmatilanteiden ratkaisussa, yhteistyön sujuvoittamisessa vielä entisestään sekä asiakaspalvelukeskuksen saavutettavuudessa. Näihin kiinnitämme jatkossa huomiota esihenkilöiden ja asiakaspalvelukeskuksen koulutuksissa.


Nostoja ONNIn avustajapalveluiden asiakastyytyväisyydestä (asteikko 1–4):

  • Palvelu on kiireetöntä: 3,08/4
  • Työntekijät ovat luotettavia ja ammattitaitoisia: 3,15/4
  • Työntekijät ovat ystävällisiä: 3,47/4
  • Työntekijät toimivat vastuullisesti: 3,23/4
  • Ongelma-/reklamaatiotilanteeni ratkaistiin luotettavasti ja joustavasti: 2,78/4

 

Asiakkaidemme suusta

"Pystyn elämään omannäköistä elämää ja pärjäämistä kotona on tuettu sopivasti. Olen kuntoutunut lähtötilanteesta. Minua ei ole autettu avuttomaksi, joka on ollut oma henkilökohtainen tavoitteeni."

"Luotettavaa ja mutkatonta palvelua. Ainakin toistaiseksi on toiminut hyvin."

 

ONNI kotihoito

ONNI kotihoidon osalta suositteluindeksi, kokonaistyytyväisyys ja asiointikokemukset ovat parantuneet aiempaan verrattuna. Kokonaistyytyväisyys on 7,2/10. Jatkamme siis kotihoidon palveluiden kehittämistä asiakkaidemme tyytyväisyyden parantamiseksi.

Luotettavuus, ystävällisyys, palveluiden saatavuus ja kotimaisuus olivat asiakkaillemme merkittävimpiä tekijöitä, kun ONNI valittiin kotihoidon kumppaniksi. Asiakkaamme odottavat ONNIn kotihoidolta, että työntekijät ovat luotettavia, ystävällisiä ja ammattitaitoisia, pysyvät samoina ja hyvää hoitosuhdetta.

Merkittäviä parannuksia edellisvuoteen nähden on oman vastuuhenkilön sekä asiakaspalvelukeskuksen tavoitettavuudessa sekä työntekijöiden luotettavuudessa ja ammattitaidossa. Asiakkaamme kokivat, että palvelun kiireettömyys, asiakaspalvelukeskuksen sekä työntekijöiden ammattitaito, luotettavuus, vastuullisuus ja turvallisuus olivat hyvällä tasolla. Työntekijöiden toiminta koettiin myös hyvin vastuulliseksi.

Parannettavaa jatkoa ajatellen on ongelmatilanteiden käsittelyssä, vaikka se onkin parantunut aiemmista vuosista. Ongelmatilanteiden käsittelyä käymme läpi ONNI akatemian kursseissa sekä ajoittain esihenkilökirjeissä.


Nostoja ONNIn kotihoidon asiakastyytyväisyydestä (asteikko 1–4):

  • Palvelu on kiireetöntä: 3,00/4
  • Työntekijät ovat luotettavia ja ammattitaitoisia: 3,34/4
  • Työntekijät ovat ystävällisiä: 3,55/4
  • Työntekijät toimivat vastuullisesti: 3,37/4
  • Ongelma-/reklamaatiotilanteeni ratkaistiin luotettavasti ja joustavasti: 2,87/4

Asiakkaidemme suusta

"Kiitos ihanille hoitajille, jotka jakavat iloa ja hyvää mieltä käydessään."

"Ystävälliset ja osaavat hoitajat"

 

ONNI lapsiperheiden kotipalvelut

ONNI lapsiperheiden kotipalveluiden osalta sekä suositteluindeksi, kokonaistyytyväisyys ja asiointikokemukset ovat parantuneet aiempaan verrattuna. Kokonaisuustyytyväisyys oli 5,8/10, joten tunnistamme tässä selkeän kehityskohdan.

Lapsiperheiden kotipalveluissa merkittävimpiä tekijöitä ONNIn valitsemiseen olivat saatavuus, hinta, nopea palvelun aloitus ja joustavuus. Tärkeimpiä odotuksia olivat, että työntekijät pysyvät samoina, ovat luotettavia ja ammattitaitoisia, palvelu on mutkatonta ja helppoa ja tiedonkulku on hyvää.

Lapsiperheiden kotipalveluiden osalta asiakkaidemme kokemus on, että vastuuhenkilön tavoitettavuus on merkittävästi parempi edelliseen vuoteen nähden, samoin ongelmatilanteiden ratkaisu ja palvelun kiireettömyys. Sovittujen asioiden hoitaminen on merkittävästi parempaa, mutta vaatii edelleen parannusta. Hyvällä tasolla ovat asiakaspalvelukeskuksen ystävällisyys, turvallisuuden tunne, työntekijöiden ja asiakaspalvelukeskuksen ystävällisyys sekä työntekijöiden vastuullisuus.

Parannettavaa on asiakaspalvelukeskuksen osaamisessa, asiakkaiden odotuksiin vastaamisessa sekä yhteistyön sujuvoittamisessa ylipäätään. Panostamme lapsiperheiden kotipalveluiden kehittämiseen perehdyttämällä asiakaspalvelukeskustamme aiheeseen tiiviimmin.

 

Nostoja ONNIn lapsiperheiden kotipalveluiden asiakastyytyväisyydestä (asteikko 1–4):

  • Palvelu on kiireetöntä: 3,38/4
  • Työntekijät ovat luotettavia ja ammattitaitoisia: 2,92/4
  • Työntekijät ovat ystävällisiä: 3,62/4
  • Työntekijät toimivat vastuullisesti: 3,25/4
  • Ongelma-/reklamaatiotilanteeni ratkaistiin luotettavasti ja joustavasti: 3,00/4

 

Asiakkaidemme suusta

"Työntekijät ovat todella huippuja ja tekevät työtä suurella sydämellä."

 

Lämmin kiitos asiakkaillemme palautteesta!

Arvostamme saamaamme palautetta erittäin korkealle. Saamamme asiakaspalautteen perusteella olemme tunnistaneet asiakkaillemme tärkeitä kehitysalueita toiminnassamme ja keskitymme niiden parantamiseen. Seuraamme asiakaskokemuksen kehittymistä vuosittain toteutettavissa kyselyissä.

Palautetta toiminnastamme voi antaa meille asiakaskyselyiden lisäksi milloin tahansa verkkosivujen palautelomakkeella. Saamamme palautteen ohjaamme asiasta vastaavalle henkilölle ja vastaamme palautteeseen mahdollisimman pian.

Tilaa uusimmat blogit suoraan sähköpostiisi!

Haluatko tiedon blogin uusista sisällöistä?
Tilaa uusimmat blogisisällöt suoraan sähköpostiisi! Saat kerran kuukaudessa yhteenvedon uusimmista sisällöistä.