Olet tässä: ONNI terveys / ONNI blogi / Urapalvelu uusien työntekijöiden tukena

Urapalvelu uusien työntekijöiden tukena

JAA SOMESSA:

Urapalvelu_blogi

”Hei, mitä kuuluu? Miten olet viihtynyt ONNIlla?” kysymyksiä on kuultu viime aikoina enemmän, kun ONNI aloitti urapalvelun pilotoinnin helmikuussa. Urapalvelun tavoitteena on muun muassa tukea uusia työntekijöitä heidän aloitettuaan työt ONNIlla. Puhelinsoittojen avulla pyrimme selvittämään kuinka työt ovat lähteneet käyntiin ja kuinka uusi työntekijä on viihtynyt ONNIlla. Lisäksi vastaamme työntekijöiden kysymyksiin ja autamme esimerkiksi henkilöstöetujen käyttöönotossa.

”Ilahduttavan moni on kertonut viihtyvänsä ONNIlla todella hyvin, ja viihtymisen syynä ollut ykkösenä hyvä työyhteisö! Mahtavaa kuulla, miten moni uusi työntekijä kokee, että heidät on otettu avosylin vastaan, ja, että tukea apua saa aina, kun sitä tarvitsee. Sitä varmasti ajattelee, että ihan perusasia, näinhän se pitääkin olla, mutta eipä se vaan hyvästä tahdostakaan huolimatta aina toteudu. ONNIlla on tässä asiassa selkeästi onnistuttu, ainakin näin soittojen ensituntuman perusteella.” kertoo asiakaspalvelukeskuksen tiimiesihenkilö Susanna Schrader.

Soittojen perusteella moni uusista työntekijöistä kokee myös, että asiakaskäynneille on varattu tarpeeksi aikaa. Tämä on tärkeä asia niin työntekijän viihtyvyyden kuin asiakaskokemuksenkin kannalta. Meillä ONNIlla on tärkeää, että jokaisella asiakaskäynnillä meillä on aikaa kuunnella asiakasta ja vaihtaa kuulumisia. Kohtaamme jokaisen asiakkaan ihmisenä, ei sarakkeena tehtävälistalla.

Toki kehitettävääkin löytyy, ja hyvä niin. Uusi työntekijä näkee usein asioita aivan uusin silmin, ja osaa kyseenalaistaa asioita, joihin jo pidempää olleena saattaa olla tottunut. Vaikka positiivista palautetta onkin mukava kuunnella, kyseenalaistamisen ja kehitysideoiden avulla kuitenkin pääsemme kehittämään toimintaamme entistä paremmaksi. Olemme puheluiden kautta saaneet paljon tietoa siitä, että miten perehdytys on onnistunut; mikä on ollut hyvää ja mitkä ovat asioita, joita voimme entisestään kehittää.

”Soittojen kautta saadaan arvokasta palautetta, mutta ennen kaikkea niillä halutaan välittää tunnetta, että me ONNIlla välitämme”, toteaa Susanna.

 

Olisitko sinä seuraava uusi onnilainen?

Katso kaikki avoimet työpaikat ›

Tilaa uusimmat blogiartikkelit suoraan sähköpostiisi!

Haluatko tiedon uusista ONNI blogiartikkeleista ja tapahtumista?
Täytä lomake, niin saat jatkossa artikkelit kerran kuukaudessa suoraan sähköpostiisi.